Voi

 

Am ramas sleita de puteri. Simt ca am luptat prea mult sa te am aici. M’am chinuit prea des sa te fac sa ma vezi, sa te fac sa simti ceva. Si parca fiecare cuvant de’al tau, era o noua incurajare sa mai sper. Eram atat de oarba in alergarea mea. Si atat de entuziasmata numai la gandul ca as putea sa te vad din nou. Visam ca o adolescenta, la prima ei iubire. Pentru catva timp, am uitat de tradare, de minciuni, de suferinta, de toate mizeriile ce le cunosteam atat de bine. Pur si simplu am reusit sa uit toate acestea, si sa’mi ingaduiesc inca o data sa visez. Atatea vise spulberate si planuri neindeplinite. Atatea scenarii in care nu o sa mai fii tu actorul principal. Ai atat de mult timp, aruncat pe replici ieftine, dar care’mi ofereau aripi pentru inca o seara.
Si buzele tale, parca mi’ar fi cerut sa le sarut. Dar cu timiditate, nu reuseam decat sa le privesc din departare, sa le gust privind si sa le simt visand. Si te’as fi vrut asa cum nu am mai vrut pe nimeni. Cu o dragoste egoista, patimasa. As fi vrut sa fii al meu, sau al nimanui. Ochii tai imi trezeau sentimente necunoscute. Ma lasam furata de vraja lor, uitand de toti cei din jur. As fi traversat incaperea plina de oameni, fara sa stiu ca mai e cineva afara de noi. Te’am iubit orbeste. Poate asa cum ar fi trebuit sa ma iubesti si tu.
Si daca nu stiai, iti spun eu, ca am fi avut 2 copii. Ar fi avut tot ce e mai bun din amandoi. Am fi plecat departe de toti si am fi cutreierat lumea ca niste calatori clandestini. Ne’am fi planificat intreaga viata, pe o patura sub cerul in stelat, in timp ce tu te’ai fi jucat in parul meu. Si mai presus de toate, am fi trait cea mai frumoasa poveste de dragoste scrisa sau nescrisa vreodata.
Imi amintesc toate noptile ce ti le’am daruit, si tu nici nu stii. Atatea nopti ce le’am petrecut cu ochii deschisi, gandindu’ma, „ce’ar fi daca…?”. Dar in nici o clipa, nu m’am gandit ca tu…nu mi’am imaginat ca ea…! De ce tu si ea? De ce nu eu si tu?
Compar, ma intreb, imi imaginez, strig, plang, rad, te vreau departe, si totusi te vreau aici. Te vreau pentru mine desi esti al ei. Si totusi nu te vreau. Esti intinat acum. N’as mai putea, desi mi’as dori. Ma gandesc, ma pierd, renunt.
Si dupa renuntare, soseste vindecarea. Se deschide o noua usa, straluceste o noua speranta, apare un nou orizont. Dar acum astept si imi doresc, sa nu fie ea, sa nu fii tu, sa nu existe voi. Si oricat de egoist ar sune, imi doresc sa nu existe nici noi. Desi ai fost tot ce mi’am dorit si inca esti tot ce mi’as putea dori, vreau sa fii doar cel care m’a invatat o lectie. In timp ce tot ce e bun si curat, m’a invatat sa iubesc, tu m’ai invatat ceva ce putin ar fi putut. Mi’ai arata ce inseamna renuntarea si uitarea. Mi’ai descoperit care este valoarea unui om si pretul unei prietenii. Mi’ai explicat in detaliu cum sa ma schimb si sa devin ca tine, un om cu privire de gheata si inima de fier.
Mi’am rascumparat pacatele si mi’am spalat vina. Eu plec mai departe. Pentru ca esti tu, este ea, si totusi nu va fi niciodata voi. Vrei sa vezi?

~ de sirenes pe 8 Ianuarie 2011.

Lasă un răspuns

 
