Stafii

 

Imi pare rau ca nu puteti sa ascultati melodia aici, dar cei de la sony sunt niste… cre…d ca mai bine tac.

Oricum, lectura placuta. :*

 

Te vad trecand uneori prin fata casei mele. Esti o stafie, ce’si poarta silueta atat

de greu, ca pe o povara ce nu ai vrea sa fie a ta. Si cateodata, ma incumet sa’ti

traversez calea, gandindu’ma ca poate reusesc sa surpind macar un zambet, o clipire,

o urma de uman. Mi te imaginez in fel de chipuri si in mii de forme. Cand sunt

singura, te chem in vis sa’mi fii aproape, dar alteori iti alung umbra, ce’mi tine

sufletul prizonier in catuse ruginite.
Ti’am scris numele in rosu sangeriu, pe fiecare pagina de jurnal. Ti’am pictat

chipul asa cum l’am crezut eu a fi. Iar zilele de vara, mi le’am petrecut visand cu

ochii deschisi, la clipa cand va fi sa ne’ntalnim. Acum iarna’mi omoara rabdarea.

Urasc inghetul, frigul si ninsoarea. Le detest, pentru ca ai uitat sa mai treci prin

fata geamului meu. M’ai lasat cu amintiri ce nici macar nu sunt ale mele.
Si cand privesc cerul, ochii’mi lacrimeaza. Plang pentru fiecare stea ce cade,

crezand ca este a ta. Acestea sunt clipele cand as fi in stare sa traversez lumea,

sa ajung acolo oriunde ai fi, sa te prind in brate si sa te tin atat de stans, incat

cerul sa ne vada ca unul. Sa i se faca mila de dorul nostru, si sa contopeasca doua

stele. Pentru ca tu, sa nu poti muri fara mine, iar eu, sa nu pot trai fara tine.
Au ramas atatea povesti nescrise si atatea poezii ce inca nu le’ai auzit. Ma

cutremura gandul, ca ar putea veni ziua, cand toata increderea mea, se va zgudui din

temelii. Mi’e groaza de ideea unei vieti, in care resemnata, ar trebui sa merg mai

departe fara tine, fara sa aflu vreodata cine esti.
Si cu fiecare zi, mai scriu o pagina din istoria vietii noastre, asa cum as fi

vrut’o eu sa fie. Mai conturez cate o trasatura de’a ta, asa cum poate am crezut eu

ca ar putea fi. Si uneori, ma tem ca asta este tot ceea ce vei fi. Un portret inca

neterminat, pictat in culori prea pretioase, pe o panza prea scumpa sa fie aruncata.

Pentru ca inima mea, nu a stiut ce inseamna temperanta. Si a aruncat totul in joc. A

pariat pana si ultima bataie a ei, ca intr’o zi, te voi gasi.
Dar orele se scurg si clepsidrele haine, imi tin socoteala de timpul irosit. Si se

intorc fara’ncetare urland ca e’n zadar. Si anii se transforma’n luni, si lunile’n

saptamani, si saptamanile’n zile. Iar zilele se nasc si mor atat de repede. Si poti

sa furi, doar o rasuflare de la rasarit la apus. Apoi vine seara…si odata cu ea,

chinul unei noi nopti, in care intunericul e mai intuneric, si frigul mai frig.
Ciudat, ca astazi te’am vazut din nou pe strada mea. Afara ploua, iar tu mergeai

agale, sfindand norii si fulgerele ce luminau cerul. Tare mi’as fi dorit, sa observi acea fetita cu

ochii tristi, ce te masoara din priviri. Si deodata, pasii tai, se indrepta din ce

in ce mai grabiti, spre statia de autobuz, din care te priveam, cersindu’ti iubirea.

Si te apropii, din ce in ce mai repede. Dar ma tem si raman stana de piatra,

asteptand sa vii sa ma strangi in brate. Te privesc cu sufletul in gat si cu lacrimi

in ochi. Te apropii atat de tare, incat pentru o secunde, reusesc sa te ating si te

simt al meu. Si plutind, ma pregatesc sa ma prabusesc in bratele tale. Dar clipa a

trecut atat de repede… si ca un duh, dispari in autobuzul ce mi te ia inca o

data.
Poate maine, te vei intreba cine era acea fata prostuta, care aproape te’a facut sa

pierzi autobuzul. Si poate apoi, vei vrea sa stii de ce plangea. Sau poate… nu

sunt nici eu, decat stafia vre’unui alt pamantean. Probabil, nu ai fost acolo. Si

mai mult ca sigur, nu am fost nici eu.

Totusi, as vrea sa mai raman putin aici, sa mai scriu o fila de jurnal, pana cand…

vei inceta sa fii doar o stafie.

~ de sirenes pe 3 Ianuarie 2011.

3 răspunsuri to “Stafii”

  1. Daca zici ca`s eu ala , te iau de nevasta :))) extraordinar…

  2. Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Lasă un răspuns

 
