De la inceput



Astazi m’am trezit prea dimineata, asa ca am stat cu ochii atintiti pe tavan, pentru mai mult de o ora.Eram inca prea adormita sa ma ridic din pat, dar cu eforturi colosale, reusesc sa ma urnesc de pe a mea pernuta. Ma asez la marginea patului, ma uit din nou la ceas si cu pasi tarati, ma indrept spre dus. Imi incep monologul interior, reprosand lumii ce greseste si apoi impartasesc gandurile periutei de dinti:

” M’am saturat! Pur si simplu m’am saturat de incaperea asta, de viata asta, de facultatea asta ce’mi mananca zilele! M’am saturat, intelegi? Mda… ce sa intelegi tu?!  De fapt nu intelege nimeni. „

Termin de vorbit singura si ma intorc la aceeasi margine de pat. Ma uit din nou la ceas. Si ce credeti? Era inca prea devreme! Oftez de parca poverile intregii lumi erau pe umerii mei, iar apoi ma trantesc pe spate,  pe acelasi pat moale pe care il parasisem cu cateva minute inainte. Totul imi parea prea monoton. Ma speria ideea ca in viata mea predomina cuvintele „aceeasi”, „acelasi”, „aceiasi” etc..

Asa ca iau o decizie la care nu ma asteptam nici eu sa o iau: „PLEC!” .  Imi fac bagajele mai repede decat le’am facut vreodata, imi numar economiile si dau un search pe google pentru destinatii. Aveam 3 variante: Viena, Anglia si Paris.  Era o decizie prea grea, asa ca nu am pierdut timpul punand in balanta argumente pro si contra pentru fiecare destinatie, ci am pus 3 biletele intr’un bol si am lasat totul in mana altcuiva. Emotiile erau pana la cer, cand in cele din urma am decis sa aleg la unul din bilete. Cu ochii semi-deschisi si cu mana tremuranda, despaturesc usor foaia care avea sa’mi spuna incotro…

Viena! Mereu am vrut sa fac o mica vizita pe acele meleaguri, asa ca fericirea mea, era prea mare sa v’o pot descrie acum in cuvinte. Bagajele erau facute iar urmatorul avion pleca in 4 ore. Il rog pe tata sa ma aduca la aeroport si accepta fara sa imi puna vreo alta intrebare. Nu imi venea sa cred… chiar eram in drum spre Viena! Orele nici nu le’am simtit. Au trecut repede, totusi, parca putin cam prea repede. Dar ce mai conteaza ?! Urma ca in jumatate de ora sa fiu la bordul avionului, ce ma va purta spre noua mea viata. Aproape ca lacrimam de bucurie. Desi lasam in urma familia si putinii prieteni pe care ii aveam, eram optimista ca totul este inspre bine.

M’am asezat pe locul meu si am inchis pentru o clipa ochii, apoi i’am deschis si mi’am fixat privirea pe geamul avionului. Am stat asa pierduta pe ganduri timp de cateva minute, pentru ca mai apoi sa’mi indrept ochii catre scaunul de langa mine. Am simtit cum stomacul meu era invadat de fluturasi inarmati pana in gat cu mitraliere. Se dadea un razboi, pentru ca evident, ma indragostisem. Era dragostea la prima vedere. Am facut prezentarile iar apoi am continuat discutia pana la destinatie. Brunet, inalt, cu ochi albastri, student la drept, profund religios, sharmant si un adevarat gentleman. Il chema Frantz.

In cele din urma, pun capul pe umarul lui si adorm impacata. Fusese o zi lunga, asa ca imi meritam somnul din plin. Nu imi aduc aminte clipa cand am adormit, dar ceva era sigur- adormisem cu zambetul pe buze.De unde stiu? Este evident…

Unde crezi ca sunt acum?

Ma trezesc dupa cateva ore si ma uit iarasi la acelasi ceas.  Si ce crezi? Era atat de tarziu!!! Dar vroiam sa adorm la loc. Ma ridic iarasi din acelasi pat, ma indrept din nou catre aceeasi baie, imi spal aceiasi ochi adormiti si’mi incep inca o data ziua. Doar ca de data aceasta destinatia este una mai aproape: facultate. Imi iau geanta si ma pregatesc sa ies pe usa…  cand aud latratul timid al catelusului meu.

” Da Frantz, ai dreptate! Azi mergi cu mine la scoala… maine cine stie ce va mai fi…”


~ de sirenes pe 26 Martie 2010.

Lasă un răspuns

 
